~Tabung Semalu SK~

Tuesday, September 1, 2009

~Entry beremosi~



Salam alllsss…..

Sihat ker korg smua?

Puasa ker?

Haih…..sudah 11 ari kita bpuasa kan….

Pejam celik..pejam celik….dah nak raya…

Tdo bgun…tdo bgun…dan 3 bulan aku kawen….

Gelak nangis…gelak nangis…..da 3 bln gak idup bjauhan dgn hubby…

Cepatnya masa blalu….

Mcm2 yg blaku…suka duka…

Pahit getir…

Smua aku bjaya lalui dgn tabah..


Alhamdulillah….terima kasih Ya Allah…

Tanpa izinMu tak dapat aku harungi smua ini…

(hoih! Tetiba dok beremosi kenapa kau? )


Alhamdulillah gak krn d kurniakan seorang suami yang penyabar dan memahami

( kadang2 “panas” jugak :D )

Melayan setiap karenah aku

Memaafkan tiap kederhakaan aku (derhaka kah aku? )

Menenangkan hati aku yg slalu di amuk badai….

Terima ksih suamiku….

Ternyata aku tidak salah dlm mbuat pilihan….. ( sob…sob..sob…sebak kunun…)


Sesejuk nih tak der idea nak menulis….(ujan kat luar yer kwn2... )

Cuma ada idea nak berpuitis….

korg lyn jer la eh…



Suamiku….

Engkau ada dalam tiada….

Engkau nampak dalam kegelapan

Engkau dekat walau berjauhan

Engkau hadir dalam anganan

Hakikatnya kita berjauhan……..


Suamiku….

Engkau gagah tatkala aku lemah

Engkau utuh tatkala aku goyah

Engkau kukuh tatkala aku hampir rebah

Engkau bak akar tunjang tempat aku menumpang berpaut

Tidak sesekali kau biarkan aku tumbang menyembah kekalahan……


Suamiku….

Genggam lah tangan ku erat….

Dakaplah tubuhku rapat

Jangan kau pernah menjauh

Jangan kau pernah berpaling


Kerna aku perlukan kau.

Nakhoda pelayaran kehidupanku…

Engkaulah Suamiku…..

tata

p/s: padan muka korg kena baca sajak jiwang aku sedas :D







1 comment:

Ayu said...

baru 3 bulan kawen ke?? anyhow sblm terlewat.. slamat pengantin baru 3bulan.. hehe..