~Tabung Semalu SK~

Sunday, September 20, 2009

~Hari ini Hari Raya~

salams allllsss.....
amboi...bkn main lawa lg korg yer....
raya la ktakan.....
semua nak baru yer.....

sblm aku tlupa..
aku nak wish...
SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR BATIN

kat korg smua,...
mana la tau ada khilaf aku ....
kot aku guriskan ati sapa2....
buat korg trasa ati ker haper....
so...
maaf kan aku eh....

so aper xtvt korg ari raya?
aku biasa2 jer sbb hubby demam...
dah 2 ari dia demam...
(agaknya dia rindu kg dia kot eh? )
aku pun tak leh la nak heppy2 sgt..
ala2 kadar jer...
turut merasai demam hubby...
huhuhuhu...cian tgk dia...

xtvt raya aku mcm korg2 gakla...
cuma aku rasa xtvt aku simple jer...
bgun pagi....lps mandi sunat ari raya....
siap2kan hubby ( dulu siapkan diri sndri jer... )
kami adik bradik n mak konvoi 3 bijik keta g Masjid utk smyang raya....
abis smayng raya...kami p ziarah kubur arwah ayah....adik...n sedara mara yg telah kembali kepada Penciptanya....Al Fatihah...

dah sudah episod air mata kat kubur.....balik umah....
sesi salam2 plak....dr yg paling tua kpd yg paling muda...
( masa nih la duit raya abis di paw...ekekekekeek )
dah sudah salam2 peluk cium bagai.....
trus k xtvt amik2 gambo....
mmg nih da tradisi femly kami tetiap tahun....
msti ader amik gambo skeluarga...

masa nih lagi la kecoh....
mcm2 aksi....anak sdara aku yg ada pg td 7 org jer...lagi 5 org lom dtg....
mcm2 ragam....yg tua cara tua...yg muda cara muda...yg kecik cara kecik...hoiiihhhhhhh!
pening aku melayan....
hubby aku tgk jer gelagat kami smbil gegelak sorg2...
(baru ko tahu fmly bini ko nih sengal mcmana kan.... )

dah abis amik gambo..mula la mkn n buat xtvt bebas....
aku amik kesempatan tuh bwk hubby aku mlawat sambil beraya umah sedara mara yg dedekat ....
sjak aku kwen..tk smpat agi aku nak kenalkan hubby aku nih pd sdara mara....so..inilah masanya....

lepas gedebuk gedebak ke sana sini....
kami blik la umah...mlyn tetamu yg dtg kat umah plak....
smpai la masuk waktu asar....lps jer solat....masuk bilik...lyn badminton kat youtube dgn hubby...pastu dedua tdo tak sedo diri....
bila ku sedo jer....mcm dah gelap....
gilak la....
dah nak msuk maghrib rupanya....
lg best bila turun bwh...tgk umah kosong je...sunyi.....sorg pun tarak....
rupa2nya dorg g braya tinggalkan kami bermadu asmara ( wehh....kami tdo la.... ) bdua kat umah....
trus aku kejutkan hubby soh mandi n solat sbb d masuk maghrib....

baru la aku coret2 hapdet blog ssambil tunggu mak, kakak n adik aku balik....

so korg smua....tntu raya korg lg best kan...
tak mcm aku...
ari raya leh tdo smpai maghrib kan....huhuhuhuhu
( thn dpn tak buat dah ....sbb braya umah mertua..nak mampos...! )

oklah korg....
slmt ari raya k...
jaga2 mkn tuh...jgn smpai mmudratkan kesihtan....

tata

No comments: