~Tabung Semalu SK~

Friday, September 11, 2009

~Kau Suami...Aku Isteri~


Salams…..
Entry ini adalah entry emosi….percampuran emosi yg pelbagai menjadikan penulisan aku agak kucar kacir…berkecamuk…spt juga perasaan aku tika ini….

Tetiba jer ati aku kuat jer teringat kat mak mertua aku….
Teringat ayat2 sedih dia semalam….

“tahun nih kami tak buat baju raya….pakai jer baju yg pakai masa majlis kawen man & mar….tak special sgt thn ni sbb tak dpt beraya dgn man & man…..bla…bla…bla….” (aku da translate bahasa swak kepada bhsa mlayu yg sng di fahami :D )

Ish…..takkan smpai tanak buat bj raya n tak raya meriah2 sbb kami tak balik…..
Ekceli bkn aku tanak balik….
Hubby yg buat kptsn….hitam kata dia…hitam la kata aku….tapi kalau dia hitam….aku nih tak hitam k…. wakakakakak
Kebetulan dia tgh kursus….cuti 3 ari jer…mana smpat balik swak kau…..dah la waran belon pun dia tak smpt nak buat….sluruh idup dia kat KD Pelandok tuh jer….mana smpt dia nak uruskan itu ini….

Ada juga aku tanya2 dia…uji2 dia….sambil usap2 dada dia…aku tanya….

“abg….betul ker abg tanak balik swak?abg tak sedih ker?....”

Then…..dia jwb…

“Betul la yang…..lain kali la kita balik sana…ikutkan hati…mmg abg nak balik….tp cuti sekejap sgt…..raya umah ayg pun sama jer….keluarga ayg keluarga abg juga kan….”

Sayu jer suara dia ……cecepat aku tenangkan hati dia….

“Yer lah bang…..Lain kali kita balik kg abg pulak yer….abg jgn sedih2….nanti kita tepon mak eh…ayg pun teringin nak rasa suasana raya kat kg abg…keluarga abg pun keluarga ayg gak kan….”

Wahhhh…..ayat….tak hengat…dlm ati….mlompat2….suka sbb dpt cium tgn mak aku d pagi raya…dpt mkn ketupat n rendang yg mak buat….tahun depan tataw la mcmana nasib aku :D

Hoihhhh…mcm nih rupanya perasaan da jd isteri org….
Ada pelbagai konflik dalam mbuat keputusan….
Dulu tak der nak jg ati sapa2….tak der mak mertua…tak der suami…
Tak payah nak give n take dgn saper2…
Tak kisah nak derhaka kat bf….skrg nih da lain…dah ader ikatan…dah ader suami….
gila ko nak derhaka kat suami....tak cium bau syurga kau...


Hurm….
Thn nih gak aku 1st time beraya sbg sorg isteri….menantu…huhuhuhuh
Rasa mcm kelakar…tp itulah hakikatnya..realitinya….alhamdulillah..
Aku dah jd isteri kepada suamiku…Sulaiman Kamar….
Terima kasih Ya Allah kerana menyatukan kami…

tata

P/s: Ayang syg Abang


6 comments:

♥ shiMawar ♥ said...

camni perasaan bile dh jd isteri org ek..byk ati perlu dijaga..tiba2 cam rase takot plak nk kawen..
ish..tp shi nk kawen gak..haha.. :p

SeMaLu SK said...

SHI....jom kawen jom...sbnrnya kawen nih byk hikmahnya....hikmah yg baik tu kita tak nampak...dok nampak yg tak eloknya ja....tapi lama2....kebahagiaan akan menjelma....itu janji sbuah perkahwinan...

noBody said...

best jek baca.. ni jeles nih huhu tiup rr sikit penyeri tu bg lekat kat ka seri nih... asek kantoi jek huwaaaa kene mandi air longkang ni :P

SeMaLu SK said...

kak seri...puas dah mar n abah dok tiup....masalahnya..kak seri dah memang berseri...cuma belum ketemu org yg betul2 nampak keSERIan kak seri tuh...Allah maha adil kak....

xzNie said...

wawawawah....sy volunteer beraya di umah hubby..raya ke-2, mau cabut ke kg sy..hahahaha :P

SeMaLu SK said...

ernie....mithali la hang siap volunteer agi braya umah mertua eh :D