~Tabung Semalu SK~

Wednesday, December 23, 2009

~Rumah Titian Kasih~

maaf  yer  kwn2....
entry nih tertinggal...
ekceli  kami  ke  Rumah  Titian Kasih (RTK)  nih  masa  cuti Maal  Hijrah  tuh....
tp  tlupa  plak  nak  story..
biasa  la kan...khilaf  manusia....
nan ado manusia  yg  perfek kan..
aku pun manusia  biasa....

mmg  kebiasaan  aku..sejak  dulu2....suka  mlawat  umah  anak2 yatim...umah  org  tua...n  swaktu  dgnnya..mcm  sukarelawan  tu  la....spend  masa  dgn  dorg  barang  sejam  dua....
habit  aku  nih  aku  jangkitkan sekali  pd  hubby...alhamdulillah...nampaknya  hubby  pun  suka  xtvt  nih..
dr  kami  lepak  Sogo, JJ  abiskan  duit...baik kami  g  umah2 kebajikan  n perlindungan mcm nih kan...
selain  dgn  ubat  hati...dapat  gak tumpang  merasai  apa  yg dorg kat sini rasa....

mmg  dah lama aku n hubby  kumpul  baju2  lama (tapi masih  dlm keadaan tip top tau )utk  d berikan pd  mereka yg memerlukan....so  kbetulan  cuti Maal  Hijrah  ...jatuh plak ari Jumaat...kami  pun decide  g  RTK nih....dekat sajork...kat  Taman Tasik Titiwangsa...

sayu ati aku nak  crita pepanjang...
tp  mmg  serba  kekurangan la  hidup anak2  n penghuni kat sini....
kalau ader  yg  bmurah ati tuh....dtg  la  jenguk  dorg  n hulurkan la  apa  yg  tmampu...biarlah  beri dengan  seikhlas  hati...mudah2an Allah berkati.....

layan pitcha k...

tata

pakaian  yg  dikumpul

lipat n masukkan  dlm plastik

ada  2  plastik besooo

ini Mak Pah...owner  RTK

penah d anugerahkan Rumah Kebajikan terbaik

tp keadaan nya  amat daif...mereka perlukan dana...

ibu2 tunggal buat biskutn kuih utk d jual

ada yg bmurah hati sponsor mkn tghari utk penghuni

sayu mendengar luahan hati Mak Pah...

RTK

gambo jauh jer..yg  dkt tak leh published

dorg perlukan bahan ilmiah

bwk 3 org anak2  ni jln2 kejap....

2 comments:

Hana Kirana said...

rajin nye dia,... boleh juga ni... ader baju2 nak let go.. mcm mana caranye?

SeMaLu SK said...

erm...reen...kumpul byk2....pastu bleh anto kat RTK nih...no phone Mak Pah 019-6455769 leh la tanya dia mcmana..nak pos ker...nak dtg sndri ker.. :D