~Tabung Semalu SK~

Wednesday, September 30, 2009

~Nur Alesya Afrina~

Nur Alesya Afrina

Salam alllsss…..
Ini adalah entry khas….
Dedicated utk kwn aku Norliyana ( Kem. Pelancongan )
Tahniah sbb da jd ibu.….
Tahniah gak kat hubby dia sbb da jd bpak….

Pagi tadi (30/09/2009) kul 0911 am dia sms (ekceli mms)
Dia bgtau dia dah slamat bsalin….
Dapat anak ppuan…..comel banget….tembam giler…..3.27 kilo …..
bsalin kat HUKM...
Huhuhuhuh
Selamat melihat dunia buat…..

NUR ALESYA AFRINA

Moga menjadi anak yg solehah…..lahir pada 290909…
Amboi….
Nama budak nih pun tak hengat…
Mcm artis..huhuhhuhu
nak Aunty & Uncle panggil Alesya eh nanti...
Tak pa la….
Asalkan maknanya elok….
Tak kisah la nama panjang sedepa pun….

So buat Noly….
Moga menjadi isteri n ibu yg baik ….
Lengkaplah sebuah keluarga dgn kehadiran cahayamata tuh..
Lps nih doakan aku plak k…
Nak bb kembar yer….
Ekekeke
weyh...selamat bpantng k....aku tu wpun ko cuti bpantang...blog aku ttp ko terjah kan.....

tata


p/s:puas da aku godek2...tak jumpa plk pic ko noly....so korg rujuk la blik entry ttg "Mak Dara" k...pic noly ader d ctu....
ENTRY ASAL TELAH DI DELETEKAN ATAS PERMINTAAN HUBBY AKU,HARAP MAKLUM.
Setiap entry aku adalh dengan izin dan kebenaran suami aku.
Sbarang tidak puas ati teruskan komen n trjah blog aku k.

Tuesday, September 29, 2009

~Kedah - KL with LOVE~

masuk ikut DUKE utk ke Ctwangsa
Driver terhormat aku :D

Touch N Go at Tol Jalan Duta

waaaaaaa......da smpai KL...alhamdulillah....



kalau mcm nih....Kdh-KL-Kdh-KL smpai bila2 pun sanggup!

si suami dan si isteri...ekekekeke

Tuan punya blog harus interpremmmm.....
baju harus sedondon......kata tgh animun kan.....
:D
p/s: ini adalah entry bergambar yer adik2 :D





~Honeymoon Tertunggak~































Oittttttttt…..
Aper korg sengih2?
Gelakkan aku la kan?
Kutuk aku la kan?
Aku tau la aku ketinggalan……
Dah masuk 4 bln kawen br dapat g animun…..
Tak mcm korg……kawen jer trus zasssssssssss g pangkor….g langkawi…g sejuk2….g geli2…..
Ekekekekeek

Gelak la gelak…..
Aku nak citer gak ttg animun ttunggak aku nih….
Seperti yg sdia maklum….
Sminggu lps kawen…hubby aku trus kena naik kursus….
So tak smpat nak animun mcm korg2….

Kebetulan raya nih hubby dpt cuti lama sikit…
So plan nak qada animun yg terlepas tuh….
Search…google….then aku ckp kat hubby….

“abg…g animun kat Cameron bley? Ayg da survey otel…..sejuk kat sana bang…ader rose…ader stoberi…ada ladang teh …..” ( ckp dgn intonasi yg sgt manja dan gesel2 sikit kat hubby ) **tiada unsur2 18sx di sini ya adik2…heheheheheheheh

“erm…ok gak….kita pun lom sempat animun kan…trus abg tpaksa tinggalkan ayg…..ayg booking la mana2 yg ayg suka….dah 1 jalan tuh….naik ikut simpang pulai..turun ikut tapah….pastu trus balik KL”

Ha……apa lagi…..trus aku zassssssss….buat call n booking la….
Kami stay kat Cool Point Hotel….btul2 tgh town Tanah Rata….
Sejuk yg hamaaaatttttttt……tp sedappppppppppppppp….ekekekekeek..** larikkksssss

Best rupanya animun nih eh..
Bkepit2….
Gurau2..
Cubit2….
Kiss2….
Peluk2…
Jiwang2….
Janji2….( janji kosong? Hampeh! )
Ishhhhhhhhh…kalau tau best mcm nih….tetiap ari la nak animun
Ekekekekek
layankan jer gambo tuan punya blog yg beso mcm tong dram tuh....heheheheheh
jgn muntah ijau tgk kegedikan aku dah la ek...ekekekeke
tata

~Bukit Merah Laketown Resort~


















Korg……
Pic kat atas nih smua pic kat Bukit Merah Laketown Resort….
Kami singgah jer kat BMLTR nih….
Kebetulan singgah umah fmly angkat aku kat gunung semanggol tuh….

(Kredit tu my beloved sis...Tinie...C`s luv u so much...damn much! )
So hubby ajak la jln2 dulu kat sini..
Jakun katanya…
Tak pnh dtg BMLTR nih…

Jadi utk mengelakkan kejakunan hubby aku…
So aku pun follow jer la pmintaan dia…
G jenjalan jer..
Mkn eskrem….
Tgk ular…
Tgk org main bumper car….
Tgk2 tasik…

Pastu trus kuar sbb cuaca panas sgt…
Lagipun jauh lagi pjalanan kami kan…


tata

p/s: hubby aku makin kurus sejak kursus....aku plak makin "berisi" sejak kawen :D

~Selamat Pengantin Baru~












Okes korg….
Entry nih plak utk misi khas aku…
Aku…hubby n abah kuar g pekan Jitra p beli menatang alah ni lah……
Adiah kawen sorg adik angkat aku @ anak angkat abah gak la jugakkan ( brapa byk angkat daaaaa…. )

Dia kawen 24/09/2009 bersamaan 4 syawal….
Aku ngan hubby tak dpt g sbb ada pojek besooooooo
Kbetulan abah nak balik Besut…..so kirimkan jer kat abah…..

Korg tak yah la Tanya hadiah apa..
Dah nama pun hadiah kawen..
Stended la kan…ko pk la sndri…ko pun msti bg bnda yg sama kan..
Ekekekekeke
Yg pastinya aku tak bg jam loceng…sbb aku tanak pedajalkan org mcm org pedajalkan aku…huhuhuhuh

kepada sesaper yg bg jam loceng sbg hadiah kawen aku ari tuh…tolong beli adiah lain kat aku n hubby sbb jam tu dah bkecai kena baling ke dinding…ekekekekek ( ko pehal ganggu mlm ptama aku? :P )

Huís……lupa plak nak wish kat pasangan pengantin nih….

SELAMAT PENGANTIN BARU UTK AZMAN DAN AZILA

Moga bahagia hingga ke akhir hayat…
Maaf tak dpt pergi meraikan hari bahagia korg….
Lps ni kerap2 la singgah umah akak n abg k…

tata
p/s: gigih hubby aku dok tulis kad kat adiah tu :D

~Raya day 2 @ Jitra~













Salam allss…..

Korg dah layan kan pic2 kat atas tuh….
Entry nih khas utk En Abah @ Hamzah….
Ala…
Yg aku ader sebut dlm entry yg lepas tuh….
Abah nih fmly angkat hubby aku….

Raya ke 2 ….hubby…aku…n mak aku g braya kat umah abah d Jitra….
Mcm2 biskut n kek raya ader….
Smua mama yg buat sndri kauuuu….
Mama nih rajin tau..
Dia suka masak…
Satu lagi peel mama nih…
Dia sgt2 sukaaaaaaaaaaaaa meraikan tetamu…
Pendek kata..
Kalau dtg umah abah…hádala spt dtg ke syorgaaaaaaaa makanan….
Hehehehehe

Dah baham ketupat n biskut raya serba sdikit..
Aku, hubby n abah kuar ke pekan jitra jap..
Ada misi khas lagik…..ekekekekek
Mak aku tdo jer kat umah lps smyg zohor…mak aku puasa enam….
So dia tak mkn…
Kami bdua jer dok mlantak x hengattt….
Kuar g Yawata Jitra tuh..
Ala…dekat sgt dgn Herba Prima yg Dr Rozmey tu…
Ala…yg ubat kurus Jus Diet Mate 5 tuh….
( dah 10 kotak aku telan…naper aku tak kurus2? Ko cuba amik aku jd testimonial ko Dr….bleh? )

Balik jer dari Yawata…..tgk2….hidangan mkn tghari da siap….
Huhuhuhuhu

Menunya :-

Nasi putih
Gulai tetel + rebung
Ayam masak kicap
Ayam goreng crispy
Ulam2
Sambal belacan

Waaaaaaaaaa…..kan aku dah ckp…syorgaaa…..mama msk sedap tul…no wander la kan…mama bkk kdai mkn dpn umah tu tau…
Heheheheh
Mkn2….kenyang2…borak2….

Pastu masa untuk mengundur diri…
Salam2 ngan abah, mama n kakcik (anak abah n mama yg bongsu )…
Trus zasssssssss…balik umah…itulah xtvt d hari raya ke 2…
Lalalalalalalalal

tata

~Aku tiada~

salam alllsss.....
mesti korg pelikkan...
tajuk "aku tiada"
tp ader plak posting kan...
saper yg hapdet blog aku nih kan....

hehehehe...
sbnrnya aku buat autopublish nih...
pagi nih aku nak gerak p Rumah Budak Laki2 Tun Abdul Aziz Melaka....
ada urusan rasmi d sana....

so korg jgn tunggu aku hapdet ok..
tataw la aku sempat masuk opis balik ataupun tak....

esok kita jumpa lg k....
korg jg diri..

tata

Monday, September 28, 2009

~Di pagi Hari Raya~









Eheheheheheh
Dah bpinau lom mata korg tgk pic raya aku…
Mcm nih la fmly aku tetiap tahun…
Lps smyg raya…ziarah kubur ayah n adik….
Salam raya…..mesti ada sesi photoshoot…..
Dan tema tahun ini ialah purple @ ungu….

Mcm2 gaya ader ko…..
Pose sana…..pose sini…..
Tolak sana…tolak sini…
Hubby aku dok tgk jer smbil tgelak2….
Haaaa…baru abg tau fmly ayg nih mcmana…..
Sengal yg Amat…..ekekekeke

Raya ptama smpai raya ke 5 aku kat kdh….
Pastu kami teruskan dgn agenda kami yg lama ttunggak…ekekekek
Raya ke 2 aku ke rumah ABAH….
Abah ni mcm keluarga angkat hubby aku la…
Masa kami btunang dulu..
Abah n mama ni lah yg tolong pinangkan aku utk hubby aku….
Ahhhhh…..kalau nak citer pasal abah ni…kena bkk 1 entry lain yg khas utk abah jer…
Sbb byk sgt story ttg abah ni….len kali aku bikin 1 entry lain k…

Gambo nih masih ader yg lom aku load…
Pic yg complete 1 fmly tak der la lam cam aku….
Nak kena import dr cam abg aku yg canggih tu….
Nanti da dpt aku load tambah k…
Korg lyn jer yg ada nih dulu eh…

Raya ptama nih tak der la jln sana sini..
Cuma bwk hubby aku umah pak ngah aku ( pak ngah aku nih imam @ kadi kg..dia lah yg nikahkan hubby ngan aku dulu )
Pastu g umah Tok Embun…ni mmg xtvt tetiap thn ….aku takkn miss p umah Tok Embun nih….dia nih bkn sedara mara pun…Cuma jiran…tp bila dah dok bjiran tu…rapatnya lebih dr sedara mara kauuuuu…..yg lagi menakjubkan….dia org paling tua kat kg aku…umo dia brapa pun tataw…surat branak pun tadak…tp aku tanya n bdasarkan cerita2 dia…dah status lebih dah umo dia nih..
Hubby aku pun takjub tgk Tok Embun nih…dia tak lupa…satu psatu dia ingat dgn jelas…alhamdulillah…moga Allah panjangkan umo Tok Embun…

Pastu bwk hubby g umah jiran2 sebelah mnyebelah….
Yer la kau….sejak kawen…dia masuk kursus…mana sempat nak bwk dia jalan umah sedara mara…mana sempat nak kenalkan dia dgn jiran tetangga….kang aku balik bkepit2 jgn jantan…kot2 ader jiran2 yg nmpak aku ringan2 kat pekan ker..tak pasal2 dorg tuduh aku miang n ppuan jahat plak kan…sdgkan aku beramas mesra dgn hubby aku…halal tau…sah dcc Islam…hehehehe

Lps jer smayang zohor..aku n hubby zzzzzzzzzzzzzzzzz smpai asar…..
Gila bebal punya raya kan…
Ader ker bantai g tdo …..sedar2 jer..tgk umah sunyi jer…suma tak der..tinggal aku n hubby aku jer…..
Cecepat aku kol mak…..tanya dorg kat mana…

“Ha! Tdo lagi…..smua org kuar g raya..hampa ja dok bcinta bdua kat bilik tu…padan muka kena tinggai…..bla…bla…bla…” (padan muka kena khutbah raya dgn mak aku plak ) ekekekek