~Tabung Semalu SK~

Tuesday, February 9, 2010

~Cerita tentang semalam~

ini  cerita semalam.....
hubby  ada  tugas  di Lumut...dia gerak seawal jam 6  pagi...
tinggallah aku sorg diri...solat tanpa imam...
pegi kejer  tanpa ciuman  tangannya..tanpa  kucupan di dahi dan pelukan sang suami...
hurm....

0630...aku  gerak  g  opis.....fikiran kosong....
baru kejap hubby pegi...da  rindu....
kbetulan pula..smua pembantu aku  EL  semalam...
jd  tugas  aku  utk  cover  dorg  jd  Officer On  Duty (OOD)...
kejer...kejer...kejer..... ( sambil  sms  dgn hubby)

cukup  time....punch out.....
balik umah.....kosong... ( slalu  hubby  dah smpai dulu )
msg hubby  tanya dia  kat mana.....masih d Lumut katanya...
hurm....
mati kutu aku  dok sorg2.....

taraaaaaaaaaaa.......
tetiba  dtg mood nak msk....
pegi  dapur.....bukak  fridge...
geledah sana sini..
kuarkan semua bahan....

pung  pang  pung  pang....
campak...campak....
lebih kurang
siap!

Nasi planta
telur bistik
sup sayur + fishball+fishcake
air soya

dah siap masak....
mandi2...tunggu  hubby  balik..nak mkn skali...
msg  hubby  lg...tanya  kat mana...
Baru kuar  dr Bidor katanya....
mencongak2...hurm...smbil  tgk  jam...
skrg kul 7.....kul 10  gak la  smpai nih..
hurm  lmbtnya...
perut da  lapa....

"Assalammualikum......." pintu umah di buka...
terjengul  kepala  hubby  smbil gelak2  n buat  muka  tak bersalah....
citttttttttt!  td  ckp  baru kat  Bidor..ni  camno  leh  smpai  dah  ni....
Hampeh......! Wakenabeb!
Rupa2nya  dia  dah  smpai tp saja nak  buat  suprise  kat  aku....
nak  kasi  aku  feeling2  n  sedih2....

yeay! lps  mandi  n solat  maghrib berjemaah....
sesi menjamu selera.....
aku  tpaksa  mkn ala  kadar jer ( kunun  tgh  diet! )
sukanya  hati  tgk  hubby  mkn  btambah2....
smbil  mulut  dia  tak  henti2  ngomel...
"kalau  hari2  mcm ni..gemuk la  abg.."
ya! itulah  motip  saya! saya  mau abg gemuk mcm  saya! 
hehehehehehe

tata

p/s: Kalau hati dah suka.....besar gajah pun tetap cinta!

L.O.V.E is C.I.N.T.A

8 comments:

fikaryna said...

bahagianya kamu..best2!..

SeMaLu SK said...

ryna...alhamdulillah...bahagia itu byk aspeknya....moga ryna n fikar pun bahagia seadanya...yeay!

:: imanja :: said...

hahahaa tak larat...kantoi ngan husben...mesti ala² romantika d amor gitu kan...cam dpt byg je time pas sms tuh...mesti monyok je taw husben br kat bidor...ekekekeke lu kene beb!!!

SeMaLu SK said...

heheheheh...kak su...mmg terkena la...muka punya la masam n airmata dah start bgenang dah bila hubby msg dia baru kat Bidor....tup2..terjengoi dpn mata...rasa nak melompat pun ada...muahahahha..lawak2...

siti nurkhijah said...

semoga berbahagia sampai akhir hayat yer mar...
nnt bila dah ada baby kurang skit sunyi bila hubby p mana2..

SeMaLu SK said...

CT..terima kasih..insyaallah...doakan mar yer....bahagia ni dtg tnpa d duga...dlm hati rasa duka..tp sbnrnya itu nilai sebuah bhagia.....

aCik GeE cHoMeY said...

moga bahagia ek awak....
best baca cter awak...:-)

SeMaLu SK said...

thanks acik Gee....moga bahagia milik kita selamanya...saya doakan utk awak juga....
jgn tension2 lagi k....