~Tabung Semalu SK~

Monday, May 17, 2010

~Penyakit berjangkit~




sabtu  lepas....
lepak  rumah  kakak  di Bukit Jalil....
dalam masa  yg sama  nak  jenguk anak sedara  aku  yg  kena  "penyakit berjangkit"
memula  abah dia  yg kena....
pastu abgnya shahir  yg  no 3...
then skrg kena  kat Syazwan  plak  yg bongsu.....
mintak2  dia  cpt  sembuh...
rindu  nak  tgk  keletah  dia...
kalau  sihat  dia  nih..
mmg  tak  duduk  diam..
hyperaktif!

tapi  bila  dah kena  demam  campak  nih..
dok  diam  jer  dia....
muka  pun  x  bmaya  jer....
bcakap  pun  tanak...
miss  u  la  Dik Wan...
Teteh n Pakteh  syg  Dik Wan..
cpt sembuh  k....

tata


tdo jer  dia....
abis  bintat2  muka  n sluruh bdn dia
beso2  campaknya
kat  leher  pun  byk...letak bedak sejuk..
24  jam ngadap kipas...x bleh panas..kalau panas...gatal....miang....
beso kan...
muka  x  da  nafsu
garu...garu....

10 comments:

fikaryna said...

uih..tau seksanya..penah alami..

siti nurkhijah said...

org kata seumur hidup sekali je kena tapi ct dah 3 kali dah....

~ thalhazlin ~ said...

kene chicken pox tu ek? huhu. pernah kene dulu. masa sekolah tadika. saket dan tak selesa.

Rashid said...

ermm.. moga sembuh cepat k..

~aSHa~ said...

kalo budak kecik kena...cepat hilang parut..kalo org tua...eheheheh nganga je la...

SeMaLu SK said...

ryna.....mar pun dah penah kena...masa sekolah rendah dulu...smpai sekarang ada parutnya...

SeMaLu SK said...

CT...sampai 3 kali kena...ish...sakit kan..mar kena sekali pun masih teringat2....

SeMaLu SK said...

thalhazlin: ha`ah..kena ciken pox...kalau ciken cop sedap la kan :D

SeMaLu SK said...

Cikgu Rashid....yer la..harap dia cpt smbuh..kang minggu depan nak exam...ketinggalan pulak dia nanti...

SeMaLu SK said...

asha...parut org tua mmg tak ilang smpai mati :D