~Tabung Semalu SK~

Friday, December 17, 2010

~Misteri Nusantara~

pg  tadi....
dtg  awal...hubby  hantar....kebetulan minggu nih dia  cuti...
so  nak naik  punch  card  then  nak turun  g  sarap  dgn hubby....

so aderla  sikit  "kisah"  terjadi...
mmg  bangunan aku  kejer  ni "keras"  sikit...
aku nak  story  nih...
kalau  korg  yg  jenis  alah  ngan  benda2  mistik  nih...sila  tekan  butang  X  di  sebelah  kanan atas  tu  k.. :D

ceritanya...ada  sorg kakak  ni....dia  mmg  dah  banyak kali  gak terserempak dgn benda alah ni...
so mmg  dia  dah  serik  nak  naik  bukak pintu  opis  awal2....yer  la kan...aku amik WP 1...waktu kejer  7.30 pagi hingga  4.30  petang...so  mana2  yg amik  WP 1  ni  harus  la awal  n  jd  tukang bukak  pintu  opis  kan....

dia  cerita, dia  nampak  sorg  pegawai  unit  dia  dah  dtg...so  dia  follow  smpai  lif....( dlm  hati  syukur  sbb  tak kesorgan  naik  level 6 tuh )
bila  dia  kejar  smpai lif..tgk pegawai tu  dah  naik lif...so  kakak  ni naik la lif  yg lagi  satu... ( opis  aku nih ader  2  lif  ok  kwn2 )
bila  dia  smpai  atas  kat  level 6  opis  kami tuh...tgk  tak der  org...gelap  gelita...maknanya  lom ada  org  yg  dtg....trus  kakak  tu  lari  turun  pakai  tangga!
dia  pun  hairan  bin  pelik la...mana  pegawai  yang  naik  td?

then  dia  nampak  aku  baru  dtg....so  dia  pun  naik balik....

aku  plak.....dtg  jer...tgk  keter  kakak  ni  dah  elok  jer  parking..jenguk  dlm  keter....kosong... ( selalunya  kakak  ni  tunggu  dlm keter  smpai  ada  org  lain  dtg  dulu  sbb  dia  tak  berani nak  naik  opis  sorg2...  )
aku  bajet  kakak  ni  dah naik  la...

aku  pun  naik  lif  nak  g  punch  card....dalam  lif  aku  jumpa  pegawai  tadi  yg kakak  tu  kononnya  jumpa  tuh....aku  borak2  ngan  dia  n  naik  sama2....
dah  kami  sama2  punch  card...kakak  tu  pun  tkocoh2  masuk  smbil  tanya....

"Tadi  bukan  Encik dah naik  ker? saya  tgk  encik naik lif...saya  pun  ikut  la...tp  smpai  tingkat  6, gelap n tak der  org...sy  turun  balik..."

Tudia  engkau......sapa  yg  dia  nampak  td  tuh?
hua  hua  hua......
misteri  nusantara  kan...
Ekceli  ni  bkn kali  pertama.....
byk  kali  sgt  dah..
dan byk kali  gak  kami  dok  smayang  sunat  n  baca  Yassin  ramai2....
tapi  kejap  jer  la  dia senyap..
pastu  dia  kacau  balik....
hurm...nasib baik hati  n iman aku  kuat...kalau  tak  ...bleh demam  wey....
aku  pun  dah  byk kali  nampak  n kena  kacau....
yer  la kan...kdng2  aku kena  balik lewat  sbb  meeting atau  selesaikan apa kejer2  yg  urgent...kdg2  smpai  kul  2  pagi....sorg2  plak tu...
Tp  alhamdulillah....setakat  ni kuat  lagi  iman n diri aku nih...

korg  penah ada pengalaman  kena  kacau  gak ker? jom kongsi...

p/s: panjang plak  entry aku nih...

tata

gambar sekadar hiasan

1 comment:

Puteri Zaza said...

eeee takotnya,zaza ada la pengalaman tp kat umah la..nak buat camner dah ada jiran yg membela..kna terima la