~Tabung Semalu SK~

Saturday, February 20, 2010

~Cuti CNY~

Mayday...mayday...

Story basi...story basi....
Heheheheheh
Jgn maraaaaa aaaaaa.....
Ari tuh aku tak sempat nak transfer pitcha smua bagai....


Tu yg tak hapdet story cuti CNY....
Kan ker aku balik kedah...
So harus la amik gambo kan..
Tp gambo yg di ambil pun mcm tak bernapsu....
Ala2 jer...asal adoooooo.....
Korg layan jer la k...


Balik kg.....bawak mak p memanggil.....
Memanggil ni membawa maksud.....
Pegi umah org jemput dtg kenduri kawen daaaa
Kan kakak aku nak kawen bln depan....
So harus la mak aku da start memanggil kan....
Kebetulan plak aku nak ke umah fmly angkat hubby kat jitra..
So trus g singgah sana sini


Umah makteh aku (adik mak) yg tanam byk sayur2an...( fertigasi)....
So snap la sana sini..teruja aku tgk sayur2 tu weyh....
Lps tu trus gerak g Jitra umah abah plak.....
So layannnnnnnnnnnnnnn....

tata




Friday, February 19, 2010

~Pulang ke sana~

salam  olllsssss...
hurm....
masih  mood  CNY  ker  korg2?
cuti tak hengat  yer....
apa2pun kesihatan kena  jaga  k...

cuti  CNY  aku n hubby  balik kg d kedah  jer...
byk  aktiviti  yg  d buat ..tp tak byk  amik  gambo...tlampau  syok  sgt  smpai lupa nak  snap2  pitcha...
sowe  eh  kwn2....

ari  isnin  kami  da balik KL....
bimbang gak nak balik slasa  sbb dah  bleh agak  jammed  yg  amat  hazaaaabbbbb....
so  ari  slasa  bleh  lepak2  kat umah  smbil prepare  baju keja....

rabu...khamis...jumaat...keja  cam biasa...
eh...eh...ari nih la  jumaat kan...
hehehehe
tak sabarnya nak balik ke sana...

minggu  lepas  bcuti kat  kg aku.....
minggu  depan bcuti kat  kg  hubby  plak....
22-28hb ni  kami  away  balik Sarawak  yer..
jgn korg  rindu2 kan aku plak kalau tak der  hapdet....

so  pd sesaper  yg nak  kirim  belikan apa2  dr  Swak ( jgn ko kirim beli brg dgn airliur  jer plak yer :P )
sila  sms @  kol  saya  yer....insyaallah...akan  sy  carikan apa  yg korg ngidamkan tu...

so...ini  entry penutup  utk minggu ini  rasanya....
kalau ader  hapdet  tu maknanya aku  tgh dirasuk mood  rajin la  tuh...
ekekekekeke

c u in march!

tata

p/s: Terbayang2 tgh shopping kat Serikin...muahahahahah

sarawak here we come
now every1 can fly
serikin
kucing @  kuching
mee kolok
laksa  sarawak
kek  lapis
terubuk masin
pasar  satok
ikan lumek
kuching waterfront
ulat mulong
ayam penyet
buah dabai

keychain swak
pes laksa swak


pasu swak
pergi = 1 beg
balik = extra  luggage

saya  mau semuanyaaaa!

Friday, February 12, 2010

~Gong Xi Fa Chai~

SELAMAT  TAHUN  BARU  CINA
kepada  semua  yang  menyambutnya...
dan  kepada  smua  kwn2...
Selamat  Bercuti...
yg nak balik  kg  tu..hati2  d  jalan raya  k....

tata

p/s: aku n hubby akan brada  di Kedah.....yeay! balik kampung!

Thursday, February 11, 2010

~Kosentrasi yang hilang~


tu baru  kosentrasi yg ilang....
lom aku  boh tajuk "permata  yg  hilang"
kompom kena  banned!
ekekekekek

sejak Miss P  menjenguk nih..
kosentrasi pun ilang..
nak keja  pun  tak  leh nak tumpu....
nak menulis  pun  mati  kutu....

tah apa  kena  la ....
inilah  agaknya  sintom2 yg dibawa oleh Miss P....
redha  jer  la...( kununnnn.....mulut  nih asik mengomel itu ini.. )

kejap  sakit  sana..
kejap  sakit  sini...
kejap  kejang  kaki...
kejap rasa nak pitam...
haiiihhhhhh!
jgn dbuatnya  pitam  masa  tgh  drive  sudahhhhhhhh!

arinih  tgk gambo mayat  baby  yg  kena  hurung semut  tuh....pepagi  dah buat aku nangis...
sedih wey...tak  der ati perut  tul...
yg  org  tak  der  rezeki nak  dpt cahayamata nih...mcm2  cara  d usahakan  utk dapatkan baby...
yg  ko dapat  baby  leh senang2  ko buang camtu jer...mmg  BINATANG!
tah apa  dosa  dia....dah la...kalau aku  ckp lagi..mau mengalir  lagi airmata aku neh....
dah  la  mood  mcm  hareeeeeem!

tata

p/s:  Ya Allah....Kau tahu apa  inginku.....makbulkan lah....

~Semalam yang kejang~

ish....tajuk.......
nasib  baik kejang...kalau  kejung...hah!  saper  nak  jawab?
hehehheeh...
smlm  tak  der  entry  kan...
sbb aku  pun  tak der  kat  opis....

itulah  kalau  Miss P  datang...
aku  akan  MC  dan  MC  yg berterusan..
pastu  asik kejang...tunggu nak  kejung jer  blom lagik...
nasib  baik la  hubby  memahami  n sntiasa  ada....

sakit  giler  weyh.....
sbb aku  nih  bkn  normal  mcm  korg...(dr  sudut lain aku adalah normal  ya  kwn2...... )
Miss P  aku  nih  malu2  jer  nak  dtg  jenguk aku...
7 bln sekali...
setahun sekali...
tak  tentu...ikut  suka mak  bapak  dia  jer  nak  dtg atau  tak...
so  bila sekali  dia  datang...
mmg  sakit kaw2  punya...
siap  leh  pengsan2!

mcm2  ubat  da  mkn..
cara kampung apatah  lg...
mcm2 doc  juga aku  da  jumpa..
still  gak  mcm  nih...
( korg ader  tips  utk  aku  ker? meh la kongsi...cian kat aku....)

nasib baik  la  hubby  tak  byk  bunyik....
aku  buat  muka  dgn  dia..
marah2  dia..... (  kata  mood  swing kan...harus  la  sentap )
ada  jer  tak  kena...
tapi  dia  tetap  cool  jer...
jap2  dia  urut  pinggang...
jap2  dia  sapukan minyak  kat  perut....
jap2  dia  picit2  badan...
huhuhuhuh
(rasa  bsalah plak  sbb  dok marah2  dia  tak tentu  pasal... )

yang  paling aku terharu...bila  mlm...
aku  bertungkus  lumus  utk  tido..yer  la kau...sakit  sgt2..nak  tdo  pun  tak leh...
kejap2  jaga...kejap2  jaga...kejap  pusing  kanan..kejap  pusing  kiri...
haiiihhhhh....cpt  jer  hubby  tanya...knp...?sakit  kat mana...?nak abg  urut  ker....?nak  g  toilet  ker...?nak  air  ker...?
huhuhuhuhu
aku  tjaga  jer...hubby  dah  menggelabah...picit  sana...urut  sini...cian  dia...tak  tdo rupanya hubby aku  nih....( sobb...sobbb....terharu aku )
dok sapu minyak panas  kat  kaki aku  yg selalu  kejang....
teringat  plak  siang  td  marahkan  dia  tanpa  sbb...
ayg  mintak maaf  eh abg... ( cit...mcm  laki  ko  baca  blog  ko..heheheh )

tata

p/s: kang  ader  plak  yg  meroyan  dok komen kata  pasal Miss P  pun  nak  bikin entry...aku  punya  suka  la weyyyy!

Terima kasih abg....**sambil lap airmata**

Tuesday, February 9, 2010

~Cerita tentang semalam~

ini  cerita semalam.....
hubby  ada  tugas  di Lumut...dia gerak seawal jam 6  pagi...
tinggallah aku sorg diri...solat tanpa imam...
pegi kejer  tanpa ciuman  tangannya..tanpa  kucupan di dahi dan pelukan sang suami...
hurm....

0630...aku  gerak  g  opis.....fikiran kosong....
baru kejap hubby pegi...da  rindu....
kbetulan pula..smua pembantu aku  EL  semalam...
jd  tugas  aku  utk  cover  dorg  jd  Officer On  Duty (OOD)...
kejer...kejer...kejer..... ( sambil  sms  dgn hubby)

cukup  time....punch out.....
balik umah.....kosong... ( slalu  hubby  dah smpai dulu )
msg hubby  tanya dia  kat mana.....masih d Lumut katanya...
hurm....
mati kutu aku  dok sorg2.....

taraaaaaaaaaaa.......
tetiba  dtg mood nak msk....
pegi  dapur.....bukak  fridge...
geledah sana sini..
kuarkan semua bahan....

pung  pang  pung  pang....
campak...campak....
lebih kurang
siap!

Nasi planta
telur bistik
sup sayur + fishball+fishcake
air soya

dah siap masak....
mandi2...tunggu  hubby  balik..nak mkn skali...
msg  hubby  lg...tanya  kat mana...
Baru kuar  dr Bidor katanya....
mencongak2...hurm...smbil  tgk  jam...
skrg kul 7.....kul 10  gak la  smpai nih..
hurm  lmbtnya...
perut da  lapa....

"Assalammualikum......." pintu umah di buka...
terjengul  kepala  hubby  smbil gelak2  n buat  muka  tak bersalah....
citttttttttt!  td  ckp  baru kat  Bidor..ni  camno  leh  smpai  dah  ni....
Hampeh......! Wakenabeb!
Rupa2nya  dia  dah  smpai tp saja nak  buat  suprise  kat  aku....
nak  kasi  aku  feeling2  n  sedih2....

yeay! lps  mandi  n solat  maghrib berjemaah....
sesi menjamu selera.....
aku  tpaksa  mkn ala  kadar jer ( kunun  tgh  diet! )
sukanya  hati  tgk  hubby  mkn  btambah2....
smbil  mulut  dia  tak  henti2  ngomel...
"kalau  hari2  mcm ni..gemuk la  abg.."
ya! itulah  motip  saya! saya  mau abg gemuk mcm  saya! 
hehehehehehe

tata

p/s: Kalau hati dah suka.....besar gajah pun tetap cinta!

L.O.V.E is C.I.N.T.A

Monday, February 8, 2010

~Selamat Hari Isnin~

Salam  kwn2....
tak kira la  yg  kenal  ker  tak  kenal...
yg kenal kita  rapat2kan..
yg tak kenal  kita kenal2kan...
tak  gitu  Cik  Tipah  kannnn.....

hehehehe....
nan ado  apa2  pun  entry nih..
juz  nak  ucap  Selamat  Hari  Isnin....
semoga  seminggu yang mendatang ni di penuhi dengan kebahagiaan  yang berpanjangan utk korg2  dan untuk aku  juga....

tata

damai  dan setenang kehijauan  ini....

Friday, February 5, 2010

~Menghitung hari~

Salam  alllsss....
lama  aku  tak  hapdet kan...
tah kenapa...mcm tak der idea nak  menulis...yg ada  hanya  idea  nak bermanja ..muahahahah
ayat  tak leh blah kan :P

tajuk pun ala2  tak leh  blah...
menghitung aper  tu yer?
nak kata  nak  btunang...da  tunang..
nak  kata  nak kawen...da  kawen...
nak  kata  nak bsalin...preggy  pun tidak...
muahahahah

aku n hubby  nih  tak sabo nak  balik  kg...meaning  kg  hubby  la kan..kalau  kg aku  tu da  balik sokmo....
kg  hubby nih mmg  jrg la  dpt balik..
yer  la  kau....nak kena  naik  belon bagai....kalau bleh  beli  belon 20sen tu  pastu  tiup2  kasi beso  tak per  arrr.....
nih tambang belon jer  dah  baper....

so tiket  da  di beli pada 22/2-28/2  nih....
yahooooooo...mau  balik betong....
1st  time  g  kg  hubby....
berdebar  pun ader  gak....
tp  yg banyaknya....rasa  tak sabar  n rasa  ingin mengenali  seisi  keluarga n kaum kerabat hubby....
korg  doa2kan la  smoga  dpermudahkan  segala  urusan k...
doakan kali  slmt pegi dan balik....

Sarawak...tunggu  kedatanganku!

tata

Keluarga  hubby
rindunya...
mak mertuaku yg sporting
we @ PD
hubby`s heart