~Tabung Semalu SK~

Thursday, February 24, 2011

~Al Fatihah..Moga tenang engkau di sana~

Assalam...
tataw  mcmana  nak  mula....
tp  nak  gak  post  entry  ni  sebagai  ingatan  kepada  beliau...
tak  tahu  mana  permulaannya...
tp  aku  gagahkan  jua....mungkin  entry  ini agak  emosi  dan  panjang..maaf  kalau aku  membuang masa  korg untuk membacanya...entry  ini  dedikasi  aku  khas  untuk  beliau....

Al Fatihah  kepada  arwah  beliau...

Mohd. Shukri Jaafar


Aku  kenal  dia  melalui  satu  laman ilmiah mengenai perpustakaan sekitar  tahun 2006...
Bermula  dr situ...kami  mula  rapat  dan berkongsi  rasa...dr seorang  kawan...kami melangkah  ke satu  tahap  lagi  sebagai  teman istimewa....alhamdulillah..sepanjang  mengenali  beliau...kami  serasi bersama  dan beliau  adalah  seorang  pembimbing  yang terbaik....

Kekurangan  beliau  aku  terima seadanya  kerana  aku yakin...beliau  insan  kuat  yang pasti  tabah menempuh dan melawan kesakitan  yg beliau  lalui...

bermula  penghujung 2006..beliau  mula  menjauhkan  diri  dengan alasan..kekurangannya  suatu  hari  nanti  pasti  menjadi  beban kepadaku dan kekurangannya  juga  tidak memungkinkan  dia  dpt  membahagiakan ku...berkali2  aku  menolak alasannya  itu...namun  setelah  beliau  berkeras...aku  redha  dan  terima  keputusan  beliau  dengan syarat..kami masih  berkawan  dan tiada  benci..alhamdulillah....dia  akur...mungkin  tiada  jodoh antara  kami...dan  mungkin  kami  berjumpa  hanya  untuk  menjalin persahabatan...

setiap  kali  ada  jemputan  dr  jabatan  beliau..pasti  aku  menawarkan  diri  utk  pergi  kerana  d kesempatan itu pasti aku dpt  berjumpa  beliau...kebetulan..aku ada  juga  mengenali  seorang  kakak  yg  amat  baik  terhadapku  dan  selalu  mengambil  berat  terhadap  beliau...suka  aku  namakan  dia  sebagai  Kak R....

Persahabatan  kami  berjalan seperti biasa...penghujung  tahun  2007  juga  bermulalah  detik  perkenalan aku dgn  suami yang aku  cintai....SULAIMAN....namun  aku  sering  mendapat berita  dr  Kak R  yg beliau selalu  sakit  dan  slalu  dimasukkan  ke hospital...

Aku  hanya  mampu  menghantar  sms  dan  btanya  khabar  beliau  dan mendoakan  kesihatan  beliau  dr  kejauhan...Dalam  masa  itu...aku  btunang  dan  berkahwin  dengan  lelaki  pilihan hati aku...yg sekarang  sah menjadi  suamiku....

namun  persabatan aku  dengan  beliau  masih  tetap  utuh.....aku  sentiasa  mendoakan  beliau....semalam...23/2/2011...kira2 jam 2 petang...Kak R menghantar  sms  yang  mengatakan beliau  tgh  tenat  d  PPUM....Ya  Allah...airmata  aku  mula  mengalir.....hanya  doa  mampu aku  panjatkan...moga  beliau  kuat  melawan  sakitnya.....tetapi  demi Allah...aku  tak mampu  melawatnya...dgn alasan  yang  tak mampu aku  suarakan...

hati  aku  mula  gundah...smua  pekerjaan  ku  menjadi  tidak menentu..ingtan  aku  hanya  pd  beliau....namun  ku  tabahkan  hati  dgn  diam2  berdoa  dalam hati  supaya  Allah  selamatkan  beliau...Namun  ketenangan aku  tak berpanjangan...aku  dikunjungi  sms  kedua  oleh Kak R  kira2  jam  8 mlm  yang memaklumkan  bahawa  beliau  telah  kembali  menemui Penciptanya.....Inalillah.....air mataku  tak  dpt  dbendung  lagi...aku  menangis  teresak2  dalam pelukan  suamiku  yang  tak mengerti apa2...aku  menangis  semahunya....aku  kehilangan beliau  Ya  Allah...Kau  lebih  sayangkan  beliau...aku  redha  Ya  Allah...

Moga  beliau ditempatkan  dikalangan  mereka2 penguni  syurgaMu  Ya  Allah...Al Fatihah....

p/s: Suamiku...terima  kasih  kerana  meminjamkan dadamu sebagai  tempat  aku menangis..terima kasih juga  kerana menenangkan  hati  isterimu  yang  kehilangan sahabat sejati...terima kasih kerana memahami...Terima kasih suamiku...

14 comments:

xznie said...

~ maaf..sy ternangis pulak..semoga roh arwah tenang bersemadi di sane..~

zuwaidah said...

Semoga ALLAH memberkati dan merahmati arwah sahabatmu itu. Usah bersedih lagi, berdoa dan sedekahkan alfatihah pada arwah semoga beliau tenang dan aman di sana

SeMaLu SK said...

akak tak benti2 lg nangis...mood pun swing jer..mmg terasa sgt kehilangannya...

SeMaLu SK said...
This comment has been removed by the author.
SeMaLu SK said...

maksu...yer...insyaallah...Amin...

Pnut said...

salam...
ye kira menulis entry mengenai orang yg sama...
arwah antara teman rapat di uitm dulu...

akak on the way nak ziarah arwah...

Pnut said...

salam...
ye kita bercakap mengenai orang yang sama,

arwah teman seperjuangan di uitm dulu...

we miss him a lot...

otw nak pegi ziarah arwah

cikBunga said...

salam mar...akak memahami keadaan mu dik. Sama2 la kita mendoakan agar Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan mengampunkan segala dosa2nya...amin
Sama2 la kita memujuk rasa sedih ini wp rasa tak terdaya...

Kak R

Iman said...

semoga rohnya tenang di sana....Al fatihah...

Eye_nee said...

Semoga Roh sahabat ini ditempatkan dikalangan insan-insan yg diredhaiNya..Sabar dan tabah yer Sis...

wifenavy said...

Speechless.. Inna lilla hi wainna hi roji'un :(

ieda said...

alfatihah buat arwah...sungguh sukar mendapat seorang sahabat sejati dalam dunia sekarang...

SeMaLu SK said...

Terima kasih smua....Al Fatihah...

Amyna said...

Al-fatihah untuk Arwah shukri..

Setiap kali terkenangkan arwah..sedekah lah surah² lazim.. Suatu hari kita juga pasti kembali mengadap Maha pencipta.. Wallah'hualam.